söndag 12 augusti 2007

Länge sedan

Det är länge sedan jag skrev i bloggen. Det beror inte på att det inte funnits saker att skriva om eller på att jag tröttnat eller glömt bloggen. Det har snarare bottnat i brist på tid och även på det faktum att Ella plötsligt börjat tillåta mig kommentera hennes skrivna tankar i ord då och då vilket jag uppskattar.

Jag har läst alla kommentarer från er, liksom jag läst alla kommentarer i hennes blogg. Däremot har jag inte kommenterat men likafullt tagit emot era råd och tips.

3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Hej

Liksom många andra så är jag fascinerad av Ellas liv och leverne.

Dock måste jag tillstå att jag blivit så indragen/påverkad av hennes upplevelser, så att jag faktiskt inte tänkte på att det finns en annan sida av saken.

Och det var mer än intressant att se det ur din synvinkel.

Jag tror minsann att hustrun måste jobba lite på sitt kontrollbehov. (Johodu Ella, som garanterat läser det här!)
Har dock full förståelse (i den utsträckning man nu kan förstå en sån här sak), men hon kommer att säcka i hop, om hon fortsätter som hon gör/tänker.

(Ella, ta en whisky, eller nåt, och RELAXA LITE! Släpp taget och inse att din man har köpt hela paketet. Redan från början.)

Tänkte på en annan sak som hon skrev. Nåt om att hon frågar dig om hur "hon ser ut". Jag frågar alltid min man hur jag ser ut. Och jag ser....
Fast det är klart. Jag frågar för bekräftelse. Hon frågar för bekräftelse OCH för att hon inte vet...

(Nu jädrar. Nu jädrar skickar hustrun en cyberbomb in på min blogg. Förlåt Ella, men jag var tvungen!)

Ella sa...

Hm...
Kontrollbehov... tja...
Cyberbomb... var finns sådana?

Anonym sa...

Jag är ett lika stort kontrollfreak som Ella och kanske är det därför som jag tillåter just Ella att säga vissa saker till mig... Jag tror oxå att Ella tillåter mig att säga vissa saker till henne men jag tror oxå att vi föredrar att göra just dessa saker per mail...

Jag vet precis hur tungt det är att släppa på kontrollen och ja, alla kan få säga hur mycket de vill att jag, Ella ska göra det MEN det är så lätt att säga men så mycket svårare att göra och dessutom har vi ORSAKER som hindrar....

Jag har levt självständigt i 40 år och helt plötsligt så kan jag knappt ta mig själv... Jag har arbetat, fostrat fyra barn, renoverat hus ifrån grunden (SJÄLV) och skriver noveller, romaner, dikter, har stått modell och luffat runt i världen, har gjort en himlans massa och nu kan jag knappt göra någonting...

Så, den lilla kontroll jag kan behålla.... Den vaktar jag ömt, för den är min självbevarelse, en drift som de som saknar inte kommer långt utan...

SEN att jag väljer att säga vissa saker till Ella kan bero på att jag kan se sånt som hon inte ser precis som hon ser sånt jag inte ser så då kan man säga att det är ett ömsesidigt granskande och hjälpande/stöttande av varandra...

Då jag inte fick kommentera hos Ella, så ber jag dig C att ge henne en STOR kram ifrån mig!!!!